راه و رسم زندگی جهادی

امام خامنه ای: زندگی منطبق با اهداف خلقت انسان زندگی مجاهدانه است

راه و رسم زندگی جهادی

امام خامنه ای: زندگی منطبق با اهداف خلقت انسان زندگی مجاهدانه است

سبک زندگی جهادی یکی از انواع سبک های زندگی است که بسیار می تواند به جامعه ی امروزی ما کمک کند.. یکی از مصداق های بارز این سبک زندگی که در چند سال اخیر رونق فراوانی داشته، اردوهای جهادی است

۱ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و شکل گیری جریان مقاومت در مسلمانان ، رویکرد و نگاه به مبارزه در جهان اسلام تغییر پیدا کرد و اکنون بسیاری از مسلمانان خود را در صف اول مبارزه با استکبار جهانی می دانند. در بین مسلمانان، شیعیان که با الگوپذیری از سیدالشهدا علیه السلام اعتقاد به شهادت را در خود پررنگ تر کرده اند وبا انتظار امام زمان عج خود را برای روز ظهور آماده می کنند در خط مقدم این جریان هستند. جهاد و مجاهدت در راه خدا برای شیعیان امری پسندیده و مبارک است. لذا از هر فرصتی در زندگی خود استفاده می کنند تا کار خود را رنگ و بوی مبارزه و مجاهدت در راه خدا بدهند.


در بین شیعیان، شیعیان کشور ایران که با بهره گیری از نگاه نافذ و مدبرانه ی امام خمینی (ره) توانستند انقلاب اسلامی ایران را رقم بزنند پرچم دار این حرکت و جریان ضداستکباری و ضداستعماری در جهان هستند. این جریان که روز به روز در حال رشد و گسترش است با مقابله ی دشمن به شکل های مختلف روبرو شده است. از  ترورهای بعد از انقلاب تا هشت سال دفاع مقدس. از کودتاهای خاموش مانند طبس تا براندازی نرم در تیر78 و سال 88 . از جنگ نرم و انتقال فرهنگ های غیر الهی تا تحریم و فشارهای اقتصادی. خلاصه تا کنون دشمن از هر حربه ای استفاده کرده تا بتواند با این جریان مبارزه کند و آن را از پا دربیاورد ولی به فضل پروردگار و هدایت متخصصانه ی رهبر انقلاب و مقاومت امت پایدار ایران اسلامی تا کنون این پرچم برافراشته مانده و توانسته این جریان را در دهکده ی جهانی گسترش دهد. اکنون با گسترش مبارزه بین جریان مقاومت اسلامی وجریان استکباری در جهان نیاز به تربیت و پرورش انسانهای الهی و مومن که روحیه ی مبارزه و مجاهدت در آنها بیش از پیش باشد، بسیار احساس می شود. لذا بایستی با برنامه ریزی منسجم و همتی استوار با روش های مختلف انسانهای مجاهد تربیت کرد تا انشاالله این جریان ضد استکباری موجب و زمینه ی ظهور حضرت مهدی موعود عج الله تعالی فرجه الشریف را فراهم کند.

  • سرباز ولایت