راه و رسم زندگی جهادی

امام خامنه ای: زندگی منطبق با اهداف خلقت انسان زندگی مجاهدانه است

راه و رسم زندگی جهادی

امام خامنه ای: زندگی منطبق با اهداف خلقت انسان زندگی مجاهدانه است

سبک زندگی جهادی یکی از انواع سبک های زندگی است که بسیار می تواند به جامعه ی امروزی ما کمک کند.. یکی از مصداق های بارز این سبک زندگی که در چند سال اخیر رونق فراوانی داشته، اردوهای جهادی است

الحمد لله علی کل نعمة ...

جمعه, ۷ مهر ۱۳۹۱، ۰۱:۰۷ ق.ظ

«باب الجواد راه ورودی به قلب توست»

امشب شفیع ما شده جود محمدت

 

تا هست روضه‌ ی تو به جنت چه حاجتی‌ست

دارد بهشت، حسرت دیدار مشهدت

 

بیت الحرام در نظرم جلوه می کند

وقت طواف ارض و سما گرد گنبدت

 

دارد زیارت تو ثواب هزار حج

جانم فدای نام تو «یا ثامن الحُجج»

 

مهر تو را زلالی باران نوشت و بعد

فردوس را ز خاک خراسان نوشت و بعد

 

با هر ترنمِ «وَ أنا مِن شُروطِها»

حب تو را قبولی ایمان نوشت و بعد

 

از تربت قدوم تو خاک مرا سرشت

عشق تو را برای دلم، جان نوشت و بعد

 

ای مهربان تبسم هر روزه‌ ی تو را

صبح سپید مردم ایران نوشت و بعد

 

در سایه‌ ی تجلی شمس الشموسی ات

خورشید را چراغ شبستان نوشت و بعد

 

وقت طواف قبله‌ ی هفتم رسیده بود

ما را ز خیل گوشه نشینان نوشت و بعد

 

بسته به چشم های تو شد سرنوشت ما

یک خنده‌ ی رضایتت آقا بهشت ما

 

هر کس به یک نگاه تو دل داد یا رضا

از بند غصه ها شده آزاد یا رضا

 

بار نخست از سوی آزادی آمدم

اما دلم به دام تو افتاد یا رضا

 

از مرقد کریمه رسیدم که شد دلم

یک یا کریم صحن گُهرشاد یا رضا

 

با هر فراز جامعه شد هم‌صدای من

در صحن جامع رضوی، باد یا رضا

 

من را بس است مرحمت گوشه چشمی ات

در بین حجره های پریزاد یا رضا

 

در صحن انقلاب تو، شد منقلب دلم

از بس کنار پنجره فولاد یا رضا ـ

 

حرف از زیارت و حرم و کربلا زدم

گفتم ز عیدی و شب میلاد یا رضا

 

من دست خالی آمده ام توشه دست توست

اذن طواف مرقد ششگوشه دست توست

 

بند آمده زبان ز شکوه زبانزدت

بسته دخیل گنبد مینا به گنبدت

 

باب الاجابت همه‌ ی اهل عالم است

حلقه به حلقه، پنجره فولاد مرقدت

 

بر تار و پود فرش حرم خورده دل گره

از بس گره گشا شده هر رفت و آمدت

 

«باب الجواد راه ورودی به قلب توست»

امشب شفیع ما شده جود محمدت

 

تا هست روضه‌ ی تو به جنت چه حاجتی‌ست

دارد بهشت، حسرت دیدار مشهدت

 

بیت الحرام در نظرم جلوه می کند

وقت طواف ارض و سما گرد گنبدت

 

دارد زیارت تو ثواب هزار حج

جانم فدای نام تو «یا ثامن الحُجج»

 

ای آفتاب جود و سخا أیها الرئوف

آئینه‌ ی امید و رجا أیها الرئوف

 

تو ملجأ توسل هر دلشکسته ای

امشب بگیر دست مرا أیها الرئوف

 

دیدم به محضر تو رسیده ست شاعری

حتی گرفت از تو عبا أیها الرئوف

 

خود را به حلقه های ضریح تو بسته است

درمانده ای برای شفا أیها الرئوف

 

در این حرم ملائکه هم از نگاه تو

دارند التماس دعا أیها الرئوف

 

می گفت عارفی که خدا را قسم دهیم

امشب همه به حق تو یا أیها الرئوف

 

حالا کنار پنجره فولاد آمدیم

با اشک و آه و شور و نوا أیها الرئوف

 

اذن عروج تا ملکوتم به دست توست

جا مانده ایم از شهدا أیها الرئوف

 

ما را به روز حشر و جزا رو سپید کن

این کشتگان عشق خودت را شهید کن

یوسف رحیمی

نظرات  (۳)

سلام
خوش به سعادتتون قم حرم اهل بیت علیهم السلام هست. من که سه ساله توفیق زیارت خانم رو پیدا نکردم حتی شهادت امام صادق علیه السلام با همه تلاشی که کردم لیاقت دعوتشون رو نداشتم.
نایب الزیاره ما هم باشید.
شعر دلنشینی بود
یاعلی
عالی بود.شعر خیلی زیبایی بود یا ثامن الحجج...
قبل از عملیات آمده بود می گفت ،
بناست عروسی کنم ، مرخصی می خواهم .
مرخصی ها لغو شده بود ، ولی بهش گفتم برو .
توی راه بچه های گردان را دیده بود .
بهش گفته بودند عملیات است .برگشت .عصبانی بود .
می گفت اگر عملیات است ، چرا مرخصی دادی ؟

ماند و شهید شد ...

سلام ممنون ازحضورتون یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی